Forum 14 BDSh "Pomost" Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zlot - Kraków 2010

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum 14 BDSh "Pomost" Strona Główna -> Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jedziesz na zlot??
Tak
66%
 66%  [ 14 ]
Nie
19%
 19%  [ 4 ]
Jeszcze nie wiem
14%
 14%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 21

Autor Wiadomość
Filipek
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: karton 792 sektor 139

PostWysłany: Nie 16:18, 22 Lis 2009    Temat postu: Zlot - Kraków 2010

JUBILEUSZOWY ZLOT
HARCERSTWA POLSKIEGO
KRAKÓW 2010


"Rok 2010 to stulecie zorganizowania na ziemiach polskich pierwszych drużyn skautowych powstania harcerstwa zrodzonego pod zaborami z ideałów i metodyki skautowej wzbogaconej dorobkiem wcześniej działających organizacji młodzieżowych, dążących przez odnowę moralna i duchową, tężyznę fizyczną i wyszkolenie żołnierskie do wywalczenia Niepodległej Polski.
Zarówno harcerstwo jak i światowy skauting są nie tylko historią, ale są i będą żywymi, aktywnymi ruchami społecznymi obecnymi
i liczącymi się we współczesnym świecie, szczycącymi się najdłuższym rodowodem i największym dorobkiem wśród stowarzyszeń
i organizacji młodzieżowych o charakterze wychowawczym.
Od początku istnienia harcerstwo zaznaczało swój wyrazisty wizerunek ideowy i programowy budowany na bogatych tradycjach niepodległościowych oraz potrafiło w sposób właściwy i odpowiedzialny określać pola służby i swoje miejsce w polskiej rzeczywistości. Dzięki wierności harcerskim ideałom przez cały dwudziesty wiek pełen meandrów historii i niełatwy dla naszej Ojczyzny, potrafiliśmy nie tylko odnajdywać się w najtrudniejszych sytuacjach, ale także być przydatnymi Polsce i społeczeństwu. Spełnialiśmy aspiracje i dążenia młodzieży, wychowywaliśmy uczciwych ludzi i świadomych obywateli.
Sięganie do naszej bogatej 100-letniej historii, przypominanie osiągnięć i sukcesów, ale także błędów i słabości, powinno być źródłem inspiracji programowej, budowania więzi międzypokoleniowych, wzbogacania tradycji, a przede wszystkim punktem wyjścia do budowy strategii działań odpowiadających na dzisiejsze potrzeby i oczekiwania młodych ludzi"

z Uchwały XXXIII Zjazdu ZHP w sprawie 100-lecia skautingu i 100-lecia harcerstwa



1.MOTTO ZLOTU
Jedną z form rozpoczęcia propagowania udziału w zlocie będzie ogłoszenie konkursu na motto Zlotu obejmujące zarówno wyraźne nawiązanie do czerpania ze 100-letniej tradycji, jak i kreowania na podstawie tych doświadczeń atrakcyjnego dla dzisiejszych dzieci i młodzieży programu wychowawczego. Takie motto Zlotu ma jednoznacznie informować osoby nawet spoza organizacji, że harcerska historia i tradycje to doświadczenie, na którym budujemy przyszłość ZHP jako nowoczesnej organizacji, adresowanej dla młodych ludzi XXI wieku i stawiającej sobie nowe wyzwania. Słowa klucze wokół których chcemy oprzeć motto zlotu to tradycja, wychowanie, przygoda.

2.CEL ZLOTU.
2.1.Cele do wewnątrz ZHP:
Podsumowanie programu na 100 lecie harcerstwa realizowanego w drużynach ZHP
Wzmocnienie wyrazistości wychowawczej ZHP
Wzmocnienie identyfikacji i więzi harcerek i harcerzy (instruktorek i instruktorów) z całą organizacją oraz 100-letnią przeszłością ruchu harcerskiego
Wskazanie kierunków rozwoju harcerstwa w nowym stuleciu

2.2.Cele na zewnątrz ZHP:
Promocja ZHP jako organizacji wychowawczej dla dzieci i młodzieży o 100-letniej tradycji
i dzisiejszym nowoczesnym programie
Wzmocnienie roli ZHP w społeczeństwie

3. TERMIN.
Zlot rozpoczyna się 16.08.2010. (poniedziałek), a kończy 24.08.2010. (wtorek)

4.MIEJSCE.
Miejscem, w którym odbywać się będzie Zlot jest: Miasto Kraków, Błonia i ich okolice.
Uczestnicy zakwaterowani będą w miasteczku namiotowym na terenie Błoń.
Zuchy i członkowie Nieprzetartego Szlaku – zakwaterowani w pobliskich szkołach, przedszkolach.
Seniorzy – zakwaterowanie w akademikach

5. KOMENDA ZLOTU

hm. Krzysztof Budziński Komendant Zlotu
hm. Anna Peterko Zastępca Komendanta Zlotu ds. organizacyjnych
hm. Emilia Kulczyk-Prus Zastępca Komendanta Zlotu ds. programowych
hm. Rafał Bednarczyk Kontakty zewnętrzne
hm. Tomasz Cieplucha Szef służb zlotowych:
phm. Ronald Kasowski Naczelny Kapelan

6.UCZESTNICY.
W całym Zlocie uczestniczyć będą harcerki i harcerze, harcerki i harcerze starsi, wędrowniczki
i wędrownicy oraz instruktorki i instruktorzy. W wybranych elementach, w określonym czasie uczestniczyć będą ponadto zuchy, członkowie drużyn Nieprzetartego Szlaku i seniorzy.
Osoby zainteresowane odwiedzeniem Zlotu, będą mogły m. in. uczestniczyć w wybranych formach doskonalących (konferencje, seminaria, itp.) zgodnych z ich zainteresowaniami, proponowanych przez Centrum Konferencyjne.
W oficjalnych elementach Zlotu wezmą udział także zaproszeni goście.

6.1.Grupy uczestników
Uczestnik zastępu drużyny zlotowej (w wieku od 10 do 25 lat)
Zastępowy/drużynowy drużyny zlotowej (pełnoletni instruktor ZHP)
Zuchy zorganizowane są w gromadach, prowadzonych przez drużynowych i przybocznych
Członek komendy gniazda zlotowego (pełnoletni instruktor ZHP)
Członek służb logistycznych lub programowych zlotu (pełnoletni wędrownik lub instruktor ZHP)
Członek komendy zlotu (instruktor w stopniu minimum phm)
Przynależność do każdej z grup uczestników/kadry zlotowej będzie wyraźnie oznaczona kolorami chusty zlotowej oraz identyfikatora zlotowego.

6.2. Ilość i sposób zorganizowania uczestników
Zlot planowany jest na około 10 000 uczestników.
Będą zorganizowani w 17 gniazd chorągwianych skupiających drużyny zlotowe z własnego terenu działania.
Podstawową jednostką organizacyjną zlotu będzie 40–osobowa drużyna zlotowa składająca się z 4 dziesięcioosobowych zastępów
Przewidujemy organizację gniazda zuchowego liczącego orientacyjnie około 1000 zuchów
Gniazda seniorów - około 350 osób.
Na terenie gniazd chorągwianych zakwaterowane będą także drużyny skautowe uczestniczące w Zlocie wraz z polskimi drużynami gospodarzy.

7. ZGŁOSZENIA
Wszystkie zgłoszenia muszą zostać potwierdzone przez macierzyste Komendy Chorągwi.
Zgłoszenia na Zlot odbywają się poprzez ewidencję ZHP, każdy uczestnik Zlotu jest zweryfikowany poprzez wpisanie do ewidencji przez odpowiedniego wg przydziału służbowego administratora danych osobowych ZHP.
Drużyna zlotowa powinna być jak najbardziej jednolita, czyli być reprezentacją drużyny, szczepu lub hufca. Drużyna od chwili rekrutacji przygotowuje się do Zlotu w swoim gronie, realizując zadania przedzlotowe.
Każdemu hufcowi przysługuje prawo wystawienia przynajmniej 1 drużyny zlotowej.
W uzasadnionych przypadkach możliwe jest tworzenie drużyn składających się z zastępów pochodzących z kilku hufców.

8. TERMINARZ PRZYGOTOWAŃ
Popularyzacja zgłoszeń drużyn zlotowych: II połowa września – październik 2009
Termin zgłoszeń: 1-30 listopada 2009
Przygotowania do zlotu w drużynach zlotowych – 1 grudnia 2009 – 30 czerwca 2010
Wędrówki przedzlotowe drużyn (zastępów) zlotowych – 1 – 31 lipca 2010

9. ODPŁATNOŚĆ - WPISOWE.
Odpłatność uczestnika za udział w zlocie składa się z dwóch części: wpisowego za udział w zlocie
i kosztów chorągwianych obejmujących koszt transportu uczestników, sprzętu i innych (ustalanych odrębnie przez każdą chorągiew, sugerujemy aby kwota nie przekraczała 150 zł)
Wpisowe uczestnika na Zlot wynosi - 450 zł.
Terminy wpłat wpisowego

I rata
Kwota: 100 zł
Hufiec : do 15.12.2009
Chorągiew : do 31.12.2009
Na konto zlotu : do 15.01.2010


II rata
Kwota : 200 zł
Hufiec : do 15.02.2010
Chorągiew : do 28.02.2010
Na konto zlotu : do 15.03.2010


III rata
Kwota : 150 zł
Hufiec : do 30.04.2010.
Chorągiew : do 15.05.2010.
Na konto zlotu : do 31.05.2010.

W przypadku rezygnacji z udziału do dnia 31.05.2010. organizator zwraca wniesioną odpłatność po potrąceniu kwoty 100 zł, po tym terminie organizator potrąci kwotę na w wysokości 50 % wpisowego, tj. 225 zł

10. W ramach wpisowego organizator zapewnia:
- miejsce na rozstawienie namiotów (miejsce obozowania),
- infrastrukturę bytową i sanitarną na terenie zlotu
- pełne, całodzienne wyżywienie w formie produktów/półproduktów do samodzielnego przygotowania śniadań, drugich śniadań i obiadokolacji przez drużynę
- program w zlotowych centrach programowych,
- wyprawkę zlotowicza,
- wyprawkę drużyny,
- ubezpieczenie NNW (zawarte na czas od 14.08. do 26.08., obejmujące podróż i wszystkie przedsięwzięcia podczas zlotu).

11. Gniazda chorągwiane zapewniają swoim uczestnikom we własnym zakresie :
dojazd na teren zlotu,
sprzęt do organizacji gniazda, w tym biwakowy (zgodnie z decyzjami podjętymi przez chorągiew)
inny niezbędny sprzęt logistyczny i służący do realizacji programu gniazda
podstawową opiekę medyczną tj. pielęgniarkę lub lekarza

12. SYSTEM ORGANIZACYJNY FUNKCJONOWANIA ZLOTU.
W Zlocie biorą udział zastępy 10–cio osobowe (9 uczestników oraz 1 pełnoletni instruktor ZHP). Jest to podstawowa jednostka organizacyjna Zlotu. Zastępy uczestniczą w zajęciach. Ilość członków zastępu jest rygorystycznie przestrzegana. Cztery zastępy tworzą drużynę zlotową. Drużyny zlotowe mogą być wymieszane pod względem narodowości. Drużyny zlotowe tworzą obozy około 500-1000 osobowe tzw. gniazda zlotowe. Każde gniazdo ma swoją obrzędowość oraz elementy programowe. Tworzy też własną pionierkę związaną z pionierką (wystrojem) obowiązującym na całym Zlocie. Na czele każdego gniazda stoi komendant i komenda – powoływane przez komendę chorągwi. Za budowę i wyposażenie gniazda odpowiadają komendy chorągwi. Każde gniazdo ma do dyspozycji przypisane do siebie toalety, kontenery sanitarne, kontenery na śmieci, umywalnie polowe, miejsce do zmywania naczyń.

13. WYŻYWIENIE.
Wyżywienie obejmuje 3 podstawowe posiłki oraz podwieczorek (owoc) - przygotowywane przez drużyny z produktów dostarczanych do gniazd (produkty będą dostarczane do gniazd w godzinach wczesno rannych),
- śniadanie
- drugie śniadanie i podwieczorek w formie suchego prowiantu do zjedzenia podczas zajęć programowych
- obiadokolację na ciepło przygotowywaną w kuchniach na terenie biwaków drużyn, samodzielnie przez drużyny zlotowe.
Stawka żywieniowa wynosi 20 złotych, wyżywienie obejmuje 9 dni zlotowych.

14. ZAPLECZE SANITARNE
Węzły sanitarne zorganizowane dla gniazd, obejmujące:
- toalety przenośne lub kontenery podłączane bezpośrednio do kanalizacji
- kontenery sanitarne z prysznicami
-umywalnie polowe
-duże kontenery na śmieci, stelaże z workami, małe kosze na śmieci.

15.WYPRAWKA.
15.1. WYPRAWKA INDYWIDUALNA
W składzie wyprawki indywidualnej uczestnika Zlotu powinny się znaleźć:
- plecaczek
- koszulka;
- chusta,
- czapeczka
- identyfikator
- plakietka;
- smycz;
- notatnik zlotowy;
- długopis;
- kartka pocztowa z Krakowa z elementem logo Zlotu dla każdego uczestnika.
- poradnik harcerski
15.2. WYPRAWKA DRUŻYNY CZYLI WYPOSAŻENIE KUCHNI I STOŁÓWKI
Skład wyprawki drużyny to wyposażenie kuchni biwakowej, na której drużyna zlotowa będzie przygotowywała swoje posiłki. Po Zlocie wyposażenie kuchni zostanie przekazane do macierzystych komend chorągwi. Wyposażenie kuchni: taboret gazowy – 2 szt., stoły, ławki – 4 kompl., garnek – 1 kompl., zadaszenie – 1 szt., przybory do mycia – 1 kompl., gaz, media.

16. PRZEWODNIK ZLOTOWY
Proponowane dane, które będą zawarte w poradniku
- plan miasta Krakowa z naniesionymi atrakcjami turystycznymi;
- podstawowe informacje o Krakowie i województwie małopolskim;
- program Zlotu;
-zadania do realizacji w ramach zdobywania Krakowskiej Odznaki Przyjaźni oraz miejsce na potwierdzenie realizacji zadań w „mieszanych” patrolach;
- mapa rozlokowania miejsc programowych oraz miejsca spotkań,
- regulamin uczestnika Zlotu,
- podstawowe dane o uczestniku,
- piosenka zlotowa,
- informacje organizacyjne o Zlocie,
- informacje o numerach ratunkowych zlotowych oraz ogólnopolskich.
Przewodnik będzie dostępny w dwóch językach – polskim i angielskim (dla gości zagranicznych).

17. IDENTYFIKATOR.
Identyfikator jest równocześnie przepustką do wejścia na teren Zlotu (Uczestnicy będą powiadomieni o obowiązku noszenia go, a służby o możliwości egzekwowania tego). Uczestnicy
i kadra Zlotu zobowiązani są do stałego noszenia identyfikatorów podczas całego Zlotu.
Podczas całego Zlotu należy identyfikator mieć zawieszony w widocznym miejscu
Identyfikator będzie zawierać :
- logo zlotu,
- flagę/nazwę państwa z jakiego pochodzi uczestnik,
- nazwisko i imię,
- grupa krwi (dotyczy tylko Polaków, na wklejce z tyłu identyfikatora),
- telefon alarmowy,
- telefon komendanta gniazda z jakiego pochodzi,
- telefon kontaktowy do Komendy Zlotu,
- krótką informację dla Policji i innych służb typu „Osoba posiadająca niniejszy identyfikator jest uczestnikiem Zlotu ZHP w Krakowie. Jeżeli nie wymaga tego bezpieczeństwo, to przed przetransportowaniem gdziekolwiek poza miejsce udzielenia pomocy (zagubienia) organizatorzy proszą o informację pod wskazany numer” .
18. PROGRAM ZLOTU:

Program Zlotu realizowany będzie przy współudziale programowej kadry chorągwianej. Każda z chorągwi przygotowuje w ramach każdego z bloków programowych zajęcia dla 80 osób (8 zastępów). Osoby przygotowujące zajęcia planują je tak, by odpowiadały one poszczególnym grupom metodycznym. Na program Zlotu składają się:

18.1. Bloki programowe

- W zielone gramy
Jest to blok upowszechniający wiedzę o świecie przyrody – zarówno przyrody ożywionej jak i nieożywionej. Tu harcerze zdobędą wiedzę w zakresie przyrodoznawstwa. Jest to także blok, pokazujący jak przeciwstawiać się niszczeniu przyrody przez cywilizację oraz w życiu codziennym chronić przyrodę.

- Piastuni patriotyzmu
Jest to blok programowy, w którym sięgniemy do roli i historii oręża polskiego. Tutaj harcerze dowiedzą się jak mogą działać na rzecz obrony narodowej i bezpieczeństwa powszechnego. Wezmą udział w zajęciach kształtujących postawy patriotyczne.

- W kręgu przyjaźni
To blok, w którym podczas zajęć upowszechniane będą zasady wolności
i praw człowieka oraz swobód obywatelskich. W kręgu przyjaźni to także zajęcia przełamujące bariery międzykulturowe, międzywyznaniowe czy też podziały rasowe.
To także zajęcia upowszechniające i utrwalające takie wartości jak: wolność, prawda, sprawiedliwość, równouprawnienie, tolerancja i przyjaźń.

- My z tej ziemi
W tym bloku programowym znajdą się zajęcia dotyczące tradycji
i dziedzictwa narodowego jak również harcerskiego – wytworzonego przez 100 lat naszej działalności na ziemiach polskich.

- Zdobywcy szczytów
To blok programowy, w którym nacisk kładziemy na rozwój fizyczny uczestników zajęć. Tutaj każdy będzie mógł uczestniczyć w różnorodnych zajęciach sportowych – zarówno dotyczących dyscyplin sportowych dzisiaj uprawianych jak i tych już zapomnianych – takich jak serso czy toczenie koła, szczudła, czy pikier. To także zajęcia dotyczące turystyki, doboru właściwego sprzętu sportowego i turystycznego.

- Razem po zdrowie
Tu uczestnicy trafia na różnorodne zajęcia promujące zdrowy styl życia, zajęcia będące programem profilaktycznym, dotyczące zdrowego żywienia, jak również takie, na których zdobędą umiejętności w udzielaniu pierwszej pomocy przed medycznej.


Zajęcia prowadzone w 6 blokach programowych będą oparte na 6 płaszczyznach skautingu tak aby dbać o:
- rozwój fizyczny,
- rozwój intelektualny,
- rozwój emocjonalny,
- rozwój społeczny,
- rozwój duchowy,
- rozwój charakteru

Zajęcia w blokach programowych adresowane będą do zastępów zlotowych, rekrutacja na nie odbywać się będzie na podstawie zapisów zastępów zlotowych
na zajęcia poprzez specjalną aplikację połączoną z ewidencją uczestników.
Po zapisaniu się zastępu na zajęcia, zastęp będzie mógł wydrukować z systemu specjalny bilet Programowy, który będzie przepustką na konkretne zajęcia.
Bloki programowe będą miały swoje stałe miejsca programowe, zlokalizowane
na terenie Zlotu (Park Jordana oraz gniazda chorągwi), Krakowa i okolic (transport na miejsca będzie oparty o bezpłatną komunikację miejską, przejazdy na podstawie identyfikatorów). W skład każdego z bloków wchodzi kilkanaście miejsc programowych. Na czele każdego bloku stoi jego szef, który odpowiada za prawidłowy przebieg zajęć we wszystkich miejscach programowych – organizację zajęć, udział uczestników, brak przestojów, brak zamieszania, porządek organizacyjny na terenie swojego bloku programowego. Wspomagany jest on przez programowców odpowiadających za zajęcia przygotowywane przez chorągwie.
Ważnym jest by osoby prowadzące zajęcia określiły grupę, do której są one skierowane (zuchy, harcerze, harcerze starsi, wędrownicy, ns), oraz by każda z chorągwi uwzględniła w swoich propozycjach zajęć wszystkie grupy metodyczne.
Zajęcia bloków programowych tworzone będą w oparciu o propozycję programową opracowaną przez zespoły programowe chorągwi według wypracowanego wspólnie do końca października 2009 standardu przygotowania opisu zajęć. Zajęcia zostaną zatwierdzone do realizacji przez pion programowy komendy zlotu do końca grudnia 2009.
18.2. Program wieczorny.
Wieczorem odbywać się będą zajęcia niebiletowane: w gniazdach, w oparciu
o scenę główną oraz o Plazzę. Zajęcia będą mieć bardzo zróżnicowany charakter – kulturalny, refleksyjny, rozrywkowy, itp. Harmonogram programów wieczorny zostanie opracowany przy udziale propozycji wszystkich Chorągwi do końca lutego 2010.
18.3. Plazza
Miejsce zajęć niebiletowanych, w którym w ciągu całego dnia, stale coś się dzieje – od gier i zabaw logicznych, poprzez herbaciarnię czy kuźnice. W ramach Plazzy będzie funkcjonować kawiarenka internetowa, stanowisko dla młodych korespondentów tworzących relacje ze zlotu w Internecie, stanowisko krótkofalarskie oraz poczty harcerskiej. Tu również mieścić się będą różnorodne kawiarenki zlotowe i małe sceny.
18.4. Zlotowe Ceremonie
Najważniejsze wydarzenia Zlotu to: Ceremonia Otwarcia Zlotu (16 sierpnia), Ceremonia Zamknięcia Zlotu (24 sierpnia), Nabożeństwo Ekumeniczne (21 sierpnia, wieczorem), msza święta (22 sierpnia) oraz Harcerski Jarmark połączony z Dniem Grunwaldzkim (na Rynku Starego Miasta). W ramach Harcerskiego Jarmarku będzie również funkcjonować część zarezerwowana specjalnie na prezentacje narodowe kontyngentów narodowych organizacji skautowych z innych krajów.
18.5. Wędrówka.
Lipcowe wędrówki przedzlotowe – zachęcenie drużyn zlotowych i stałych
do nawiązania kontaktu z 3 nieznanymi środowiskami podczas obozu drużyny
lub wędrówek przed Zlotem.

18.6. „Smok wawelski” - program dla zuchów.
Specjalnie przygotowany jeden dzień gier i zabaw na zlocie adresowany
dla zuchów. W pozostałe dni zuchy uczestniczą w zajęciach zlotowych.

18.7. „Krak 2010” - program dla seniorów.
3-dniowa propozycja programowa dla seniorów harcerskich oraz łącząca seniorów
z zastępami zlotowymi.

18.8.”Na Nieprzetartym Szlaku” – program dla środowisk Nieprzetartego Szlaku.
Część programu zlotu przygotowana specjalnie dla drużyn NS. Członkowie drużyn NS w pozostałe dni uczestniczą w zajęciach zorganizowanych w ramach bloków programowych.
18.9. „W Grodzie Kraka 2010”
czyli harcerska służba na rzecz miasta. Każdy zastęp zlotowy wykona pracę społeczną na rzecz społeczeństwa miasta Krakowa w porozumieniu z władzami miasta.
18.10. Krakowska Odznaka Przyjaźni
Odznaka zlotowa do zdobycia przez zastępy, które w celu realizacji wymagań odznaki zlotowej będą mogły mieszać się między środowiskami. Plakietkę zdobywa się indywidualnie. Warunki konieczne do spełnienia: zrealizowanie zadań w innych niż własne środowiskach, w tym z udziałem minimum 1 skauta z zagranicy. Żeby ją zdobyć trzeba zaliczyć minimum 5 zadań, tzn. zdobyć różnorodne potwierdzenia ich zrealizowania. Potwierdzenia zdobywa się do Przewodniczka Zlotowego. Zorganizowanie się w zastęp i wspólne zrobienie czegoś będzie jednym z zadań. Zadania są zróżnicowane w zależności od wieku i pełnionej funkcji (różne
dla uczestników i dla kadry).

18.11. Projekty zlotowe.

Projekt – Praca nad sobą, braterstwo i służba
Miejsce gdzie będzie można zobaczyć dokonania drużyn pracujących z propozycją programową na 100 lecie harcerstwa. Tam również odbędzie się podsumowanie propozycji programowej w oparciu o zajęcia oraz spotkania z ciekawymi postaciami.

Projekt - Zlotowe Centrum Konferencyjne.
Codziennie odbędzie się 1 lub 2 formy doskonalące dla instruktorów: konferencje, warsztaty, seminaria. Są one także biletowane. Udział w nich mogą wziąć także osoby zainteresowane, które nie są uczestnikami Zlotu. Adresowane są
do wędrowników, instruktorów i seniorów oraz do całej kadry ZHP.

Projekt - Centrum Duchowe.
NABOŻEŃSTWO EKUMENICZNE POŁĄCZONE Z EKUMENICZNĄ MODLITWĄ MŁODYCH
O POKÓJ.
W czasie Zlotu (sobota 21 sierpnia 2010, wieczór) zostanie zorganizowane nabożeństwo ekumeniczne, na które zostaną zaproszeni wszyscy chętni uczestnicy Zlotu. Zgodnie z podstawowymi zasadami skautingu dla wszystkich członków Ruchu Bóg (Istota Najwyższa) jest siłą sprawczą, dobrem, któremu przyrzeka służyć każdy skaut. Czyni to w czasie swego przyrzeczenia/ślubowania. Skauci należą jednak
do wielu kościołów i różnorodnie wyznają wiarę swemu Bogu. W Zlocie prawdopodobnie uczestniczyć będą głównie skauci-chrześcijanie i dlatego proponujemy, aby nabożeństwo prowadzili księża: katolicki, prawosławny
i protestancki. Jeżeli w reprezentacjach chorągwianych lub skautowych spoza Polski będzie jakiś kapłan, powinien zostać on włączony do współprowadzenia uroczystości. W trakcie nabożeństwa, oprawionego „po harcersku” modlić się będziemy o powszechny pokój, wymieniając miejsca największych konfliktów zbrojnych, modlić się będziemy za wszystkie dzieci, na całym świecie zagrożone śmiercią (z powodu braku lekarstw, głodu, braku wody), przeczytamy wybrane przez księży fragmenty Biblii (w kilku językach). Księża zdecydują czy będzie to ten sam fragment przeczytany w kilku językach, czy różne fragmenty. Kazanie (nauka), nawiązujące do postaci Baden-Powella, zostanie streszczone i przekazane w tłumaczeniach. W trakcie nabożeństwa będzie śpiewać polska schola (być może jakieś zespoły w innych językach), wszyscy zaśpiewają pieśń z refrenem "O my Lord...", zaś na zakończenie zabrzmi "Modlitwa harcerska". Na nabożeństwo zostaną zaproszeni zwierzchnicy kościołów różnych wyznań jak również księża, biskupi i arcybiskupi, którzy zostali wyróżnieni Laską Skautową.

Projekt – HARCERSKA MAPA POLSKI.
Na wielkiej wcześniej przygotowanej mapie (konturze) Polski, patrole przyczepią naszywki swojej drużyny, szczepu, hufca, chorągwi. Stworzymy w ten sposób Harcerską Mapę Polski. W wersji elektronicznej mapa ta znajdzie się podczas Zlotu na stronie internetowej.

Projekt – SKAUTOWA KROPLA KRWI
Akcja oddawania krwi przez pełnoletnich uczestników Zlotu.

Projekt – OLIMPIADA ZLOTOWA
Przez 5 dni zlotowych odbywać się będą różnorodne konkurencje sportowe (zespołowe i indywidualne), w których udział będą mogli wziąć zarówno pojedynczy harcerze jak i całe zastępy zlotowe.

Projekt - MUZEUM HARCERSTWA
Wystawa przygotowana przez Muzeum Harcerstwa prezentująca 100 lat harcerstwa na ziemiach polskich


19.PION ORGANIZACYJNY :

19.1.Biuro Zlotowe
Zapewnienie sprawnej rejestracji uczestników i kadry zlotu przed zlotem oraz w trakcie przyjazdu na zlot. Ścisłe powiązanie i współdziałanie z informatykami zlotu oraz HSP. Drużyna Sztabowa obsługująca Biuro podczas zlotu.

19.2.Goście odwiedzający Zlot
Zlot będzie otwarty dla odwiedzających, dla grup po wcześniejszej rejestracji, po wykupieniu karty wstępu. Karta upoważniać będzie do zwiedzania terenu Zlotu oraz udziału w zajęciach otwartych. Koszt karty wstępu wyniesie 10,00 zł. Zwiedzający otrzymują identyfikator i przewodnik po zlocie. Zwiedzanie odbywać się będzie w grupach pod opieką przewodnika

19.3. Zlotowe Sukiennice
Centrum handlowo-gastronomiczne znajdujące się terenie Zlotu.

19.4. Bezpieczeństwo – zlot zlokalizowany jest na terenie otwartym, otoczonym ruchliwymi ciągami komunikacyjnymi. W celu zapewnienia uczestnikom zlotu warunków bezpieczeństwa przez cały czas pobytu pożądanym jest zamknięcie dla ruchu ul. 3 Maja, w tym zawieszenie na czas zlotu kursowania linii tramwajowych. Teren zlotu powinien zostać w estetyczny sposób ogrodzony – zamknięty od strony ul. Focha i ul. Piastowskiej, tworząc w ten sposób całość z Parkiem im. H. Jordana.
Dla potrzeb zabezpieczenia powołana zostanie Harcerska Służba Porządkowa, współpracująca
z policją, strażą miejską, strażą pożarną, itp.

19.5. Radiostacja Harcerska
Stacja nadająca zlotowy program na okolicznościowej częstotliwości i w internecie

19.6. Poczta Harcerska
Organizacja przesyłek nadawanych z terenu zlotu, druki okolicznościowe

19.7. Punkt Medyczny :
Naczelny Lekarz Zlotu
Zespołowi lekarzy szefuje Naczelny Lekarz Zlotu. Podlegają mu też ratownicy medyczni pracujący na Zlocie, pełniący służbę na 3 zmiany- zmiana pracująca, czuwająca i odpoczywająca.
Szef Ratowników – kierujący grupą ratowników medycznych ZHP

19.8. Biuro Prasowe i media zlotowe.
19.8.1. Rzecznik prasowy i jego Zespół – obsługa mediów, komunikaty na stronę www
Redagowanie informacji dostarczanych przez komendę i kadrę zlotu, zamieszczanie bieżących informacji na stronę www
19.8.2. Gazeta zlotowa – dziennik, zespół redakcyjny
Numer gazety rozdawany za darmo wszystkim uczestnikom, pierwszy przygotowany przed zlotem rozdawany uczestnikom przy przyjeździe, kolejne podczas Zlotu . Numery gazety redagowane będą w dużej mierze przez członków zespołu i młodych korespondentów.
19.8.3. Radio zlotowe – nadaje audycje na teren zlotu, programy tematyczne
i informacyjne
19.8.4. Zespół młodych korespondentów – uczestnicy biorący udział w tworzeniu zlotowych mediów
19.8.5. Zespół foto&video – tworzenie dokumentacji fotograficznej i video

19.9. Kawiarenka internetowa

20.STRONA [link widoczny dla zalogowanych]
W pierwszym etapie znajdzie się na niej:
- Rozkaz Naczelnika ZHP zwołujący Zlot;
- uchwała Zjazdu ZHP;
- założenia programowe Zlotu;
- założenia organizacyjne Zlotu;
- terminarz przygotowań do Zlotu;
- Komenda Zlotu
- struktura Zlotu;
- termin Zlotu;
- logo;
- 10 kroków przygotowań do Zlotu;
- formularz zgłoszenia uczestnictwa;
- formularz zgłoszenia kadry;
- formularz – moje propozycje na Zlot.
Strona www będzie uaktualniana na bieżąco i uzupełniana w następnych etapach o następujące treści:
- informację o możliwości dojazdu na miejsce Zlotu;
- informacja o tym, w co powinien być wyposażony uczestnik;
- wzór karty kwalifikacyjnej na obóz;
- informacja o Dworcu PKP w Krakowie ;
- informacja o Dworcu PKS w Krakowie ;
- informacja o wykonaniu wizytówki elektronicznej przez zastępy
- regulamin uczestnika Zlotu,
- informacja o Krakowskiej Odznace Przyjaźni
- informacja o Krakowie;
- informacja o województwie małopolskim ;
- informacje o akredytacji prasowej;
- informacja dla prasy
- informacje o patronatach ;
- informacja o Komitecie Honorowym;
- odnośnik do lokalizacji zlotu w Googlemap,
- odnośnik do forum i strony gości
- galeria zlotowa,
- krótki rys historyczny Zlotów ZHP;
- wykaz organizacji harcerskich zaproszonych do udziału w Zlocie.


21.PION FINANSOWY.

21.1. Pozyskiwanie środków przeznaczonych na zlot oraz świadczeń w usługach i towarach
21.2. Zespół Księgowy
Prowadzący wyodrębnioną księgowość Zlotu od bieżącej działalności GK ZHP. Bieżące księgowanie kosztów.

23. HARMONOGRAM DNIA.

7 30 - 7 45 pobudka w gniazdach
7 45 - 8 00 porządki
8 00 - 9 00 śniadanie
9 30 - 17 00 zajęcia programowe
9 30 – 12 30 zakończenie zajęć programowych – I część
12 30 - 13 30 przerwa na posiłek
14 00 - 17 00 zakończenie zajęć programowych – II część/ odprawa komendantów gniazd
17 00 - 18 00 powrót do miejsca zakwaterowania
18 00 - 19 00 obiadokolacja
20 00 - 22 30 zajęcia programowe
22 30 - 23 30 przygotowanie do ciszy nocnej
23 30 - 7 30 bezwzględna cisza nocna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kinga
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:09, 24 Lis 2009    Temat postu:

i przypominam, że 5 grudnia o 11 jest zbiórka w schronie, aby zapłacić pierwsze wpisowe (100 zł) wraz z karteczką z imieniem, nazwiskiem, peselem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filipek
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: karton 792 sektor 139

PostWysłany: Wto 16:22, 24 Lis 2009    Temat postu:

i ze zgodą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasia :)




Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Mrocznego Wąchocku

PostWysłany: Wto 21:23, 24 Lis 2009    Temat postu:

Ej, a była możliwość wystawienia faktury? Bo w pracy mojego taty zwraca pieniądze za wyjazdy wakacyjne dla dzieci,ale potrzebna jest do tego faktura.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian vel świniopas
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 415 śmietnik 4 klapa

PostWysłany: Śro 14:00, 25 Lis 2009    Temat postu:

ja wiem że jak ja na obozy jesdziłem to po tym obozie zwracali...czyli musisz jechać na obóz potem wracasz i idziesz do hÓwca i dają Ci fakturę
(nie wiem czy jest tak dalej)a i jeszcze 2 termin wpłaty jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kinga
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:18, 12 Lut 2010    Temat postu: WAŻNE!!

Siatka! do 15.02.2010 należy wpłacić II rate 200zł na Zlot Kraków 2010! pieniądze należy wpłacić na nr konta hufca :
Kredyt Bank S.A
43 1500 1344 1213 4000 7527 0000
z dopiskiem Zlot Kraków, imie, nazwisko, 14BDSh

zastępowi niech puszczą alarmowe siatki w swoich zastępach!

pozdrawiam - Kinga Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian vel świniopas
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 415 śmietnik 4 klapa

PostWysłany: Pią 22:15, 12 Lut 2010    Temat postu:

nice dopiero się dowiedziałem ale też fajnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kinga
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:48, 10 Lip 2010    Temat postu:

taka mała siatka wakacyjna co wyjazdu! jeśli ktoś ją zobaczy, niech przekaże innym! to do osób, które jadą na zlot do krakowa w sierpniu! otóż:

spotykamy się 15 sierpnia 2010 (niedziela) o godz. 20 pod "Ciuchcią" obok dworca PKP. wyjeżdżamy o godz. 21! ale mimo tego postarajcie się nie spóźnić. zapewne na forum będą jeszcze umieszczany informacje w sprawie zlotu. nie wykluczone, że odbędzie się również jakieś spotkanie organizacyjne. ale to wszystko w swoim czasie. na razie cieszcie się wakacjami i wracajcie zdrowi do domów! Very HappyVery Happy

pozdrawiam - Kinga Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kinga dnia Sob 19:50, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filipek
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: karton 792 sektor 139

PostWysłany: Sob 20:15, 10 Lip 2010    Temat postu:

Kinga napisał:
nie wykluczone, że odbędzie się również jakieś spotkanie organizacyjne


a po co? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kinga
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:52, 12 Lip 2010    Temat postu:

a po to, żebyś przyjechał z dojlid do schronu! rozumiesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Filipek
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: karton 792 sektor 139

PostWysłany: Pon 12:18, 12 Lip 2010    Temat postu:

jeszcze raz zapytam: a po co Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum 14 BDSh "Pomost" Strona Główna -> Kosz Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin